Equipe Mex Jansen/Jordin Poland wint tweede Supercar Challenge race
Al vanaf het begin van de wedstrijd ging het crescendo voor equipe Mex Jansen/Jordin Poland. Het tweetal nam elke ronde meer afstand van hun achtervolgers. Zij werden daarbij geholpen doordat de Ligier LMP3 van Dane Arendsen eraf schoot in de Tarzanbocht en flink veel tijd verloor. Equipe Daan Meijer/Cor Euser pakte de tweede plaats ondanks een straf en een bjjna crash in de slotronde. Cees Wijsman reed naar een keurige derde podiumplaats. In de Supersport divisie was het eigenlijk maar één equipe die recht had op de overwinning. Equipe Laurens de Wit/Fabian Schoonhoven deed helemaal niets verkeerd en pakte overtuigend de winst. In de Sport divisie reed Rob Nieman naar een fraaie overwinning, met als tweede de Belgische equipe Chris Voet/Bart van den Broeck die eindelijk weer eens naar een podiumplaats reed.
In de kwalificatie voor de tweede wedstrijd vielen de beslissingen pas in het tweede gedeelte van de 40 minuten lange strijd tegen de klok. Equipe Mex Jansen/Jordin Poland reed naar de snelste tijd voor equipe Daan Meijer/Cor Euser, die in hun BODA BMW M6 GT3 de snelle Ligier JS P3 LMP3 van Dane Arendsen aftroefde. In de Supersport was het equipe Laurens de Wit/Fabian Schoonhoven die het snelste rondging voor equipe Priscilla Speelman/Steven Teirlinck met hun VW Golf GTI TCR. In de Sport divisie was equipe Henri Greven/Milan Teekens de bovenliggende partij. Vader en zoon Emile en Tom Drummen zetten keurig de tweede tijd op de chrono. Alle differentieel problemen bij de Renault Alpine van equipe Chris Voet/Bart van den Broeck waren bij de kwalificatie opgelost. De twee Belgen gaan voor het podium in de Sport divisie.
Het veld buldert naar de Tarzanbocht met equipe Jansen/Poland aan de leiding gevolgd door equipe Meijer/Euser en de Ligier LMP3 als derde. In de Supersport divisie blijft equipe De Wit/Schoonhoven op kop voor Valentijn Greven/Maxime Oosten.
In de Sport divisie zijn het de Belgen Voet/Van den Broeck die de leiding hebben voor equipe Henri Greven/Milan Teekens. Laatstgenoemden krijgen een straf van tien seconden omdat er op de startgrid te lang is gewerkt aan hun BMW235i.
Vooraan is equipe Jansen/Poland hun voorsprong aan het vergroten. De nieuwe tweede auto is de Ligier van Dane Arendsen die equipe Daan Meijer/Cor Euser naar de derde plaats heeft terug verwezen. Equipe Tappel/Wisselink spint, maar kan zijn weg vervolgen. Een flink aantal auto’s krijgt een tien seconden straf vanwege een onjuiste formatie positie bij de rollende start, deze straf zal bij hun pitstops worden ingelost. Eén van de bolides is equipe Meijer/Euser, die op hun derde plaats dus kostbare tijd gaat verliezen.
In de Supersport divisie is het nog steeds equipe De Wit/Schoonhoven op kop, maar nu gevolgd door equipe Priscilla Speelman/Steven Teirlinck. Greven/Oosten is teruggezakt naar een derde plaats.
In de Sport divisie gaat equipe Voet/Van den Broeck als koploper richting de rijderswissel, gevolgd door equipe Greven/Teekens en Rob Nieman in zijn Renault Clio.
De pitwindow is geopend. Equipe Meijer/Euser komt als eerste binnen gevolgd door Jayden Post en Henk Tappel, die weer uit zijn Zilhouette wordt getrokken om plaats te maken voor Harold Wisselink. Dane Arendsen gaat te hard de bocht in, schuift door het grind, toucheert de bandenstapels van de Tarzanbocht en kan daar niet zelfstandig uit komen. Een full course yellow moet er voor zorgen dat de Ligier LMP3 wordt los gemaakt om zijn weg weer te vervolgen voor het maken van zijn pitstop.
Equipe Jansen/Poland gaat tijdens de neutralisatie naar binnen voor hun rijderswissel.
Het veld wordt alweer snel losgelaten, waarbij equipe Jansen/Poland aan de leiding blijft voor Cees Wijsman in zijn BMW GT3 en equipe Meijer/Euser. Er volgen drive through straffen voor een te korte pitstops voor de Ligier van Dane Arendsen, vader en zoon Ronald en Luuk van Loon met hun BMW M2 en Richard Meester met zijn Renault Clio.
Vooraan heeft equipe Jansen/Poland een flinke voorsprong opgebouwd op equipe Meijer/Euser, die Cees Wijsman heeft terug verwezen naar een derde plaats. In de Supersport leidt equipe De Wit/Schoonhoven al de gehele wedstrijd, op een kleine vier seconden gevolgd door Teunis van der Grift in zijn Cupra Leon Competition met vlak daarachter equipe Valentijn Greven/Maxime Oosten met hun BMW M4 GT4.
Rob Nieman heeft de kop overgenomen van equipe Voet/Van den Broeck en equipe Henri Greven/Milan Teekens ligt derde.
Aan de kop blijft de volgorde ongewijzigd. Equipe Jansen/Poland wint de wedstrijd voor equipe Meijer/Euser, die in de laatste ronde voor de Arie Luyendijkbocht nog een angstig momentje kent en er bijna vanaf gaat. Cees Wijsman wordt keurig derde na een foutloze wedstrijd.
In het Supersport zijn het Laurens de Wit en Fabian Schoonhoven die de winst naar zich toetrekken, ondanks dat Maxime Oosten flink wat achterstand heeft goedgemaakt. De derde podiumplaats is voor Teunis van der Grift.
In de Sport divisie wint Rob Nieman voor equipe Voet/Van den Broeck en Jos Harper in zijn BMW M3 GTR.