Dubbele overwinning voor Lammertink
Het Lammertink Racing team was tijdens het laatste weekend van mei op de Nürburgring aanwezig om de volgende ronde van het Supercar Challenge kampioenschap te rijden. De Porsches van Lammertink reden in dit fraaie raceweekend allemaal in de GT-divisie omdat Daan Meijer met een vervangende auto aan de start kwam. Normaal gesproken neemt Daan deel aan de Supersport divisie met een Porsche 996. De schade aan zijn eigen racebolide bleek echter te groot om nog voor dit weekend te herstellen, waarom hij nu met een Porsche 997 de Duitse Eifel doorkruiste.
In de vroege ochtend van zaterdag werd onder een staalblauwe hemel en volle zon de tijdtraining verreden. Charlie Frijns en René Wijnen klokten de veertiende tijd algemeen (2:08.205) en de derde plaats in de eigen divisie. Daan Meijer wist de zeventiende plek algemeen en de zesde in de GT-divisie te behalen met een 2:08.658. Dirk Schulz kon met zijn Porsche 997 met oude motor de snelheid van zijn teamgenoten niet volgen en moest genoegen nemen met de laatste startpositie.
De drie Duitse bolides wisten tijdens de eerste van twee races sterk te presteren. De Lammertink wagens deden op zaterdag prima mee. Daan Meijer wist zelfs een uitermate sterke finishpositie te behalen, hij won de race in de GTB-divisie die voor aanvang van dit weekend werd ingesteld. De GTB-divisie bestaat uit onder andere Aston Martins die een vergelijkbare gewichts-/pk-verhouding hebben als de Porsches.
René Wijnen en Charlie Frijns vermaakten zich uitstekend op de 5.148 meter lange piste door de Duitse Eifel bergen waar menig grote naam uit het verleden ook al furore maakte. Charlie Frijns reed de eerste stint en pakte al snel een aantal concurrenten, waardoor hij opstoomde naar de leiding. Een code rood vanwege een illegaal aan de race deelnemende auto uit een andere klasse verstoorde de opmars die Frijns had ingezet kortstondig. Na opheffing van de code rood kon hij echter weer verder en vocht zich naar de tweede positie. Hij keek terug op de race: "ik heb verschillende mensen ingehaald, na de code rood heb ik Wolf Nathan gepakt en lagen we tweede." Op die plek bracht hij de auto binnen en gaf het stuur af aan René Wijnen die de strijd vervolgens aanging met onder andere teamgenoot Daan Meijer.
De heren maakten er een fair gevecht van, wat door Daan Meijer werd gewonnen. Hij won niet alleen de strijd onder de teamgenoten, maar mocht ook de grootste beker in ontvangst nemen op het podium. Wijnen en Frijns vergezelden hem op de tweede plek. Dirk Schulz mocht helaas niet op het ereschavot plaatsnemen, hij werd als achtste afgevlagd na een race waarin hij de nodige mensen inhaalde die hem vervolgens weer terug pakten. De Porsche van Schulz heeft een oudere motor in het achteronder liggen, wat betekend dat er een afname aan vermogen merkbaar is. Waarschijnlijk zal binnenkort de nieuwe motor worden gemonteerd en kan Dirk Schulz daarmee de strijd weer volop aangaan. Ondanks de vermogenshandicap en een vibratie in de auto had hij een fraaie race en vertelde hij: "Ik krijg misschien nog een straf morgen omdat ik waarschijnlijk vandaag te kort heb stilgestaan, maar ik kijk toch uit naar de race van morgen. Ik heb er zin in."
De tweede race verliep voor Daan Meijer minder soepel. Hij was wederom snel met de Porsche 997, maar kreeg al bij de start een tikje. Een kleine bumperschade was het gevolg. Daarna kreeg Meijer nog te maken met een lekke band waardoor hij rustig terug moest naar de pits, wat hem veel tijd kostte. Bovendien moest hij kort daarna wederom de pits in voor de verplichte pitstop, wat nogmaals oponthoud betekende. Het ging na de pitstop echt mis toen de auto ineens geen enkele versnelling meer had en hij definitief de strijd moest staken. "Nadat alle versnellingen ineens weg waren besloot ik om de auto te laten uitrollen richting pitstraat waar een rescue voertuig me verder bracht. Ik heb erg genoten van dit weekend en denk dat ik op Spa weer met de 997 van start ga", aldus een enthousiaste Daan Meijer.
Charlie Frijns trapte de tweede race af met een goede start, aan het einde van het rechte stuk spinde hij echter door te koude banden. Na de spin begon hij aan een inhaalrace die het duo een podium opleverde ondanks een niet vlekkeloze race. René Wijnen nam halverwege de auto van Charlie over en kreeg te maken met het nodige onderstuur. Het dwong Wijnen ertoe om andere lijnen te gaan rijden, dat bleek echter geen enkel probleem. Een flatspot op de rechtervoorband (gevolg van een blokkerend wiel in de eerste stint) bleek de veroorzaker van het onderstuur. Desondanks keken de heren tevreden terug: "Ik moest andere lijnen rijden vanwege het onderstuur, maar dat ging eigenlijk heel goed. Ik ben zeer tevreden over dit weekend, op naar Spa!" Ook Dirk Schulz vermaakte zich en keek tevreden terug op een incidentvolle race: "Ik ben zevende geworden ondanks dat de auto te langzaam is met de oude motor. Hopelijk heb ik in Spa de nieuwe motor achterin liggen." Bij de start wist Schulz ternauwernood om drie spinnende auto's aan het einde van het rechte stuk heen te komen, waardoor hij uit de problemen bleef en een prima race kon rijden.