Drivers news

WE DID IT

11:02 26-10-2016

Met een keurige vijfde plek in race 1 en een onverwacht mooie derde in race 2 tijdens de Formido Finaleraces op het circuit van Assen zijn Rob Kamphues en Leon Rijnbeek erin geslaagd de tweede plek in de Superlightsseries te veroveren in de Wolf sportscar van Bas Koeten Racing. 'Er werd snoeihard geracet,' aldus Kamphues, 'dus extra mooi om dan op het podium te mogen staan bij de afsluiting van mijn beste raceseizoen ooit.'

Toch geen podium

Dat van dat podium klopt overigens niet helemaal, want Kamphues moest halverwege de race het circuit verlaten om op tijd te zijn om de formule te presenteren in de studio van Ziggosport. 'Hoeveel mensen me voor aanvang niet vroegen of ik niet weg moest! Kun je zien hoe populair de autosport is geworden dankzij Max.' Kamphues reed in zijn beurt de auto van een zevende startplek naar de derde en teamgenoot Leon Rijnbeek kon die positie mooi vasthouden. 'Ik wist dat finishen genoeg was,' aldus de gentleman-driver, 'maar echt rustig aan doen kun je in deze auto's niet dus ik heb op het eind toch nog maar even gas gegeven.' Dus mocht Rijnbeek in zijn eentje de beker ophalen en de champagnefles leegdrinken. 'Ik heb maar twee slokken extra genomen', aldus Rijnbeek.

Mooiste ooit!

Kamphues was na afloop beslist in de betiteling van het raceseizoen: 'Met afstand de beste en mooiste ooit. Dat komt mede door de jongens van Bas Koeten Racing, die de auto tiptop hebben geprepareerd, maar ook mij en Leon uiterst scherp hebben gehouden. We krijgen een hoop op ons donder, maar dat is alleen maar goed voor ons.' Zoals een volleerd coureur betaamt putte Kamphues zich daarna uit in dankwoorden aan alle trouwe sponsors die hem al jaren steunen, maar toen had deze journalist de hoorn al op de haak gegooid. Neemt natuurlijk niet weg dat zonder de inbreng van Avanade, Eurol, Bribus Keukens, Jumbo supermarkten en de Nathan Group, Kamphues het hele seizoen lekker op de bank had mogen zitten het hele jaar. 

Wordt vervolgd?

Graag zou Kamphues er nog een jaartje aan vastknopen, maar deelname staat op de tocht. 'Je ziet dat er steeds meer verschillende auto's in onze klasse worden ondergebracht om het veld levendig te houden. Dat is ontzettend leuk en begrijpelijk, maar aan het begin van het seizoen was onze Wolf nog de een na snelste auto van het veld en aan het einde nog maar de zesde. Dat soort ontwikkelingen is voor onze portemonnee onmogelijk bij te benen vrees ik. Of er moet een Russische miljonair zich geroepen voelen ons uit de brand te helpen!' Al was het maar om ook weer mogelijk te maken om de Groot Hart rondes te rijden, want dat is , om met Kamphues te spreken 'natuurlijk tien keer zo belangrijk dan dat hele kampioenschap!.'