SPORTSPONSORING, EEN BEWEZEN MARKETINGTOOL

SPONSORING EN PROMOTIE

Bij sportsponsoring wordt voornamelijk gedacht aan de meer bekende sporten zoals voetbal, tennis, schaatsen en wielrennen. Maar ook in de autosport zoals de Formule 1 zijn er uitstekende mogelijkheden en voor de Nederlandse markt lijkt dit nu te groeien door de prachtige resultaten van Max Verstappen.

Op dit internationale niveau zijn aanzienlijke budgetten nodig die in de miljoenen lopen. Tal van ondernemingen zien wel de waarde van deze vorm van sponsoring maar zoeken naar mogelijkheden op nationaal niveau. De Supercar Challenge pb Hankook biedt u een prachtig platform om de wereld van de autosport te leren kennen en uw bedrijf te promoten bij een groot publiek.

Sponsoring mogelijkheden Supercar Challenge pb Hankook
De Supercar Challenge is afgelopen seizoenen gegroeid naar de top van de racerij en de klasse is inmiddels geregistreerd als officiële FIA International Series. De Supercar Challenge is een absolute publiekstrekker op de circuits in binnen- en buitenland door de spannende races en vele (zeer herkenbare) wagens (o.a. Porsche, BMW, Seat Leon, Lotus en Clio) op de grid. Er starten vier divisies in één groot startveld wat betekent dat er altijd wel een actie plaatsvindt wat de spanning verhoogd.

Een gerespecteerd platform voor publiciteit en marketing
De autosport is van oudsher een ideaal platform voor marketingcampagnes, van het vergroten van naam- of merkbekendheid tot aan relatiemarketing. De Supercar Challenge biedt deze mogelijkheden op het hoogste en snelste niveau. Niet alleen door de kwaliteit van het grote startveld, maar ook zeker door de mentaliteit van onze rijders.

Uitgebreide TV aandacht
We bieden een compleet pakket publiciteit waarbij televisie de kern is. Maar liefst 30 uitzendingen, die wij in eigen beheer produceren samen met Bright Sight Media, geven inzicht in het reilen en zeilen van de gebeurtenissen in en om de Supercar Challenge. Deze TV programma’s worden wekelijks uitgezonden tussen april en oktober in Nederland op RTL7 en in Europa via MotorsTV.

Direct gekoppeld aan deze televisie uitzendingen liggen mogelijkheden op het gebied van billboarding rond de programma’s en commercials voor, tussen en na de uitzendingen. We kunnen ook sponsoritems goed in beeld brengen of hele specials draaien over autosport gerelateerde producten. Mogelijkheden te over.

Eventmarketing
Als organisator heeft V-Max Racing Management de rechten om reclame van een klasse sponsor op alle deelnemende racewagens af te beelden. Hiervoor zijn een aantal plaatsen beschikbaar die voor het gehele jaar of per evenement gereserveerd kunnen worden.

- De voorruitstreamer (de zonneband op de voorruiten)
- De kentekenplaat op de voorbumper
- De kentekenplaat op de achterbumper
- De vierkante sticker (40 x 40 cm) met de startnummers op de deuren.

Voor een klasse sponsor zijn er daarnaast mogelijkheden om de centrale VIP-faciliteiten (zoals in het voorgaande hoofdstuk getoond) aan te kleden met spandoeken, vlaggen e.d. Op diverse evenementen zijn er ook mogelijkheden vlaggen en banieren op de paddock op te hangen of langs de baan.

Tijdens de door VRM zelf georganiseerde evenementen op Zolder (B) en Assen (NL) kunnen we dit nog uitbreiden met ticketacties voor fans, aankleding van de baan en paddock en natuurlijk de koppeling van uw merk aan de naam van het evenement.

Publiciteit in de media
Internet is voor de snelle berichtgeving waarop duizenden fans zitten te wachten steeds belangrijker. Naast de eigen site www.supercarchallenge.nl en onze Facebook pagina worden er uitgebreide verslagen geplaatst op de belangrijkste autosport sites in binnen- en buitenland en zijn er samenwerkingsovereenkomsten met een aantal goed bezochte jongeren sites.

We beschikken over een vast team van fotografen en autosportjournalisten die meereizen naar alle evenementen in binnen- en buitenland. Dit materiaal wordt gebruikt voor de verzending van persberichten naar tal van gedrukte media zoals websites, auto(sport) bladen en landelijke- en regionale kranten.

De mogelijkheden om in te stappen als commerciële partner van de Supercar Challenge zijn legio. Neem vrijblijvend contact op met V-Max Racing Management om te bezien hoe uw marketingplan in de hoogste versnelling gezet kan worden.

  • Ward Sluys en Bas Schouten schrijven tweede race op hun naam

    16-07 Ward Sluys en Bas Schouten schrijven tweede race op hun naam

  • Opnieuw overwinning voor de Ligier LMP3 van Inter Europol Competition

    16-07 Opnieuw overwinning voor de Ligier LMP3 van Inter Europol ...

  • Ruime overwinning voor Smiechowski en Dreyspring in Zolder

    15-07 Ruime overwinning voor Smiechowski en Dreyspring in Zolder

  • Welcome to the Hydrogen Future - World Premiere

    20-07 Welcome to the Hydrogen Future - World Premiere

  • Hard werk levert Febo Racing punten op

    20-07 Hard werk levert Febo Racing punten op

  • Van Berlo pakt punten in Zolder

    20-07 Van Berlo pakt punten in Zolder

Jaarboek 2014