Seizoen 2005

Seizoen 2005 vol van regen

Het seizoen van 2005 zal voornamelijk in de boeken gaan als een heel erg nat seizoen. Op veel van de evenementen kwam de regen met bakken uit de hemel vallen waarbij het evenement op Silverstone met kop en schouders boven de rest uit stak. 

Voor dit seizoen hadden zich een aantal spectaculaire nieuwe deelnemers aangemeld. Zo kwamen de twee Dodge Vipers van US Carworld strijden voor het kampioenschap, namen Steve Hirst en Ric Wood een Opel Astra Extreme DTM mee en was Graham Coomes terug met een nieuw speeltje; een Porsche 911 GT2. 

Hiernaast was er door de organisatie van de DSC een sponsorovereenkomst afgesloten met MotorsTV, alle evenementen werden uitgezonden in 14 miljoen huishoudens verspreid over Europa. De DSC stond dus weer klaar voor een nieuw hoogtepunt. 

Het seizoen begon echter onder bedroevende omstandigheden op het Circuitpark Zandvoort in de mist en regen stond er een gedempte brul aan de start. De sfeer voor het seizoen werd al meteen gezet; Lex van der Meijden won twee races in zijn Marcos Mantis in de Supersport, de US Carworld Viper won één race met Pieter Dubois en René Wijnen achter het stuur, datzelfde truckje flikte Richard van den Berg in de BMW M3. 

De GT divisie zou uitlopen op een ontzettend spannende broederstrijd tussen de US Carworld Viper en de Marcos van Cor Euser. Spannende gevechten waren een waar genot voor de fans van de DSC. Om en om grossierden de beide teams in overwinningen terwijl in de Supersport divisie Lex van der Meijden met kop en schouders boven de rest uit stak. 

Op Spa-Francorchamps tijdens de zevende race gaat het ontzettend fout bij de start waardoor er veel auto’s op elkaar klappen en veel schade het resultaat is. Een aspect dat helaas ook hoort bij het racen in grote startvelden met veel verschillende soorten auto’s. 

Wanneer er op het volgende evenement weer een hoop schade is door een vreemde actie is het reden voor coördinator Dick van Elk om in te grijpen en een signaal af te geven dat dit niet in de geest van de DSC past. Op de Rizla ‘Raining’ Days is dan ook alles weer bij het oude. 

Het legendarische Grand Prix circuit stond voor het eerst als Engels circuit op de kalender en het bleek meteen een schot in de roos. Alle teams genieten van de Engelse race cultuur en het randgebeuren naast de baan. 

Bij de finale op Zandvoort zijn de gevechten nog spannend in bijna alle divisies. Lex van der Meijden was echter in de Supersport divisie koning, keizer en admiraal en pakt zodoende met glans de titel. 

Het gevecht in de GT en Sport divisie gaat door tot in de laatste race, Cor Euser is genoodzaakt in te stappen bij Peter van der Kolk in de nieuw opgebouwde Marcos. Dat blijkt geen succes wanneer hij uitvalt en de US Carworld Viper op een fantastische wijze de overwinning en het kampioenschap pakt. 

Ook in de Sport divisie blijft het ontzettend spannend, het ontbreken van een bandenwissel wordt uiteindelijk Bas Barenbrug fataal. Barenbrug wordt met één punt voorsprong op de nummer twee ingehaald door Richard van den Berg die op slicks rijdt en zodoende naar het kampioenschap rijdt. 

De overall DSC Trophy wordt gewonnen door het team van US Carworld dat het potentieel van de Dodge Viper SRT-10 ten volle heeft benut.