Drivers news

PB2828 Racing tevreden na Brands Hatch race weekend

14:46 16-09-2015

BRANDS HATCH (Verenigd Koninkrijk) – Philippe Bonneel kijkt tevreden terug op de Supercar Challenge wedstrijden op Brands Hatch. De snelle baan waar ooit Formule 1 wagens reden werd voor de Supercar Challenge opengesteld, wat leidde tot een aantal mooie races op het fraai in de heuvels van het graafschap Kent gelegen circuit. Bonneel keerde met de nodige punten huiswaarts.
 

Race 1, zaterdag 12 september
Het snelle circuit van Brands Hatch bleek de BMW rijders Philippe en Bas prima te liggen, in de kwalificatie noteerden de heren een vierde tijd in1:33.813. Philippe had het erg naar zijn zin op de baan met hele snelle bochten en wist ook uitstekend mee te komen met de snelste wagens uit de Supersport divisie. Lange tijd lag Bonneel op podiumkoers, maar kon door gebrek aan ervaring op het voor hem nieuwe circuit niet voorkomen dat Verhagen hem voorbij kwam. Philippe gaf zijn visie: “Er was niets aan te merken op de wagen, hij was super en ging heel erg hard. Het is een waanzinnig leuk circuit, het doet denken aan Francorchamps door de heuvels en de snelle bochtencombinaties. Je moet lef hebben om hier echt hard te gaan en dat ligt me wel. Ik ben tevreden over mijn stint, ik kon goed meekomen. Zeker omdat ik hier nooit eerder heb gereden. We hebben nu minder strafseconden en dat geeft opportuniteiten voor de tweede race…” Bas vertelde over de eerste stint: “Race één was eigenlijk supervet in het begin, ik heb posities gepakt ondanks dat het erg druk was. Jammer dat Philippe de derde plek net niet kon houden. Maar misschien doen we in race twee wel een andere strategie…”
 

Race 2, zondag 13 september
Met de zesde startpositie werd de tweede race op zondagmiddag aangevangen door Philippe Bonneel en Bas Schouten. Bas nam de eerste stint voor zijn rekening en wist zich langere tijd uitstekend te meten met de kop. Helaas dook er tijdens zijn eerste stint een probleem in de stuurbekrachtiging op, waardoor hij niet bij machte was zijn goede klassering vast te houden. Bas vertelde: “Als de stuurbekrachtiging kapot gaat wordt het niet alleen zwaar sturen, maar voel je ook alle hobbeltjes en kuilen in de baan en slaat het stuur bijna uit je handen. Het was echt heel zwaar.
In het begin ging het echt behoorlijk goed, dus zonde dat de techniek ons soms in de steek laat.” Philippe nam het stuur van Bas over, wetende dat de stuurbekrachtiging het begeven had. Het was voor hem dan ook een moeilijke race, al had hij evenwel een goed gevoel nadat hij over de streep was gekomen. Philippe blikte terug: “Ik wist dat het een moeilijke stint zou worden, maar ik wilde toch de auto over de streep brengen omdat je nooit weet wat er gebeurt in de autosport. Misschien vallen er mensen uit en kun je profiteren. Maar het was echt superzwaar zonder stuurbekrachtiging. Als je door een kuiltje reed, dan sprong het stuur een kwart of een halve slag weg. Het was heel zwaar, maar ik heb toch wel genoten. Het circuit is echt wonderbaarlijk en ik kijk er naar uit om volgend jaar terug naar Engeland te komen.”