Supercar

Nog even een sfeerimpressie van Brands Hatch

22:37 15-09-2015

Welcome to Brands Hatch in 'The garden of England'. Brands Hatch is een natuurlijk amfitheater met een prachtig uitzicht op de actie op de baan vanuit verschillende invalshoeken. Het circuit is een unieke combinatie van dips, cambers, angstaanjagende bochten en heuvels en de baan wordt overal omgeven door het groene gazon. Een perfect decor voor de Supercar Challenge powered by Pirelli!

Je arriveert er na de traditionele overtocht met de ferry boot van Calais naar Dover.

Er was het hele weekend behoorlijk wat publiek langs de baan of onderweg naar de bar, het restaurant, de megastore of de kinderspeelplaats... in ieder geval "enjoying the race" op z'n Engels... 

...of  "enjoying the race'' vanaf de VIP tribune in Paddock Hill Bend.

Sommigen waren aan het oefenen voor de Pirelli kalender...

...terwijl Mr. 'Ron-Pirelli-Braspenning' het helemaal voor mekaar had.

En deze dame won de hoofdprijs van een prijsvraag, uitgeschreven door Protyre, een keten van bandenmontagebedrijven in Engeland met Pirelli als hoofdmerk. De prijs bestond uit het op de foto gaan met de twee Pirelli dames, twee VIP tickets voor het Brands Hatch evenement, een rondje over het circuit met de blauwe Nissan GTR pace car van de Supercar Challenge, een bezoekje aan 'Race Control' en zelfs het afvlaggen van een echte race. Origineel, nietwaar?

Ondertussen hield Cindy de verrichtingen op de baan van haar partner Luuk nauwlettend in de gaten...

... en ging 'Team-race control-Veldkamp' de baan zelfs even op de brommer verkennen, everything under control???

Er waren er trouwens nog meer die het erg naar hun zin hadden op hun brommer...

Ja, ja...ze zijn soms om te zoenen...

Of  ze zijn gewoon markant...

De zon was in Brands Hatch af en toe oogverblindend en zorgde voor veel tegenlicht...

,,,desondanks kregen de fotografen een beleefd verzoek: "No flashes, please! Thank you."

Dat drong niet erg door bij dezelfde fotografen, want zij waren druk bezig met hun rubriek "Wat de fotografen nog meer zagen..."  Echter, zij willen zelf graag alles zien (en vastleggen) , maar ze willen zelf niet gezien worden...

...daarom troffen we Rob onzichtbaar achter de vangrail aan...

... probeerde Edwin een bijna onzichtbare eenheid met het hek te vormen...

... en verstopte Roel zich achter een ander hek...

...terwijl Hans gewoon echt niet te zien was...

... en van Joel is er helaas geen foto, hij is voor het laatst gesignaleerd bij dit bordje (bij het mooiste uitzicht over het circuit).

Sommigen doken weer eens spontaan de zandbak in, in plaats van over het zwarte asfalt te gaan...

...terwijl de plantsoenendienst onverstoorbaar zijn werk deed.

Sommige coureurs zijn niet klein te krijgen: "Too old to die young". Wordt dit de lijfspreuk van de nieuwe 70+ divisie?

Martin legde op zaterdag nog eens duidelijk uit: "This weekend I am there for my client and not for my own ego." Maar hij won op zondag toch maar even de Supersport race... best goed voor z'n ego...

Deze BMW Z1 kwamen we tegen in de paddock, het ontwerp is een icoon, maar de kleur?????

Voor de bus verliep de heenreis niet helemaal zoals de bedoeling was, de stuurbekrachtiging werkte niet zoals gewenst...

...en dus sloeg Berry heel gemotiveerd aan het repareren...

...om er vervolgens als een haas vandoor te gaan om de ferryboot op tijd te halen...

...nadat hij nog wel even wat spontane hulp had geregeld van twee Roemeense buschauffeurs, die met hun touring car toevallig naast de bus op de parkeerplaats stopten en er ook verstand van bleken te hebben...

...maar die toch ook graag wel even op de foto wilden met die race auto...

...waarna de passagiers van hun bus ook allemaal hun kans grepen.

Intussen leefde Ronnie zich helemaal uit in zijn nieuwe job bij de afdeling 'Truck & Bus'

...en klaarde hij de klus en kon de reis weer vervolgd worden...

...om 's middags op tijd bij de ferry boot te arriveren...

...waar er nog een paar stonden te wachten op hun overtocht.

Gelukkig kon 's avonds toch nog op tijd de hospitallity tent in de paddock worden opgebouwd. Aan handjes geen gebrek...

De volgende dag kon Berry opnieuw naar een storing gaan zoeken...

...maar omdat hij het niet snel kon vinden, ging hij op z'n vaste werkplek de boekhouding maar zitten doen.

De Viper stond gereed en Roger en Kelvin moesten nog arriveren, dus sloeg het team van Marvin & Co intussen druk aan het netwerken met de technische commissie (Piet-techniek-de-Buck) en maakten ze kennis met hun grootste tegenstrever in het kampioenschap Mr. Patrick S. Corvette...

Hij vraagt zich af: "Komt-ie-nou-nog of moet ik het vandaag weer allemaal zelf doen???"

Ook in Brands Hatch waren ze weer grote rivalen in de Supersport divisie: BMW (power) en Mercedes (taxi), welke wilt u als raceauto?

Brands Hatch was weer een evenement om naar uit te kijken...

...en dit is de de harde kern die het allemaal mogelijk maakt. Tot de volgende keer in Spa!