LAATSTE NIEUWS

NATTE BAAN GEEFT BANDENKEUZE DE DOORSLAG

  • Artikel is geplaatst op: 20-04-18

“Wet race” Dat was het codewoord voor de tweede race op Spa Francorchamps. Het was droog, maar de baan was nog dusdanig nat dat er gestart werd op regenbanden. Waar er in de eerste race nog vol gevochten werd in de eerste bocht, leek nu iedereen verstandig en rustig aan te doen. De enige die last had van het zondagochtend gevoel was de BMW Zilhouette van Tappel/Wisselink. Deze viel stil op start/finish, maar wist na een sleep zijn weg weer te vervolgen.

Het waren Lequeux/Uerberecken in de Ginetta G57 die zich het meest thuis voelde op de natte baan. Zij hadden eigenlijk ook geen keuze na de, in hun ogen, teleurstellende uitslag op zaterdag. Met steady rondetijden wisten zij tot aan de pitstops aan de leiding te blijven. Naar mate de baan steeds verder opdroogde, kwam de Ferrari 458 GT3 van Geddie/Geddie sneller dichterbij. Zij waren gebrand om te winnen!

Waar het gevecht in de eerste race zeer close was tussen Grouwels en De Wilde, moesten beide heren de strijd voortijdig staken. Bij De Wilde was het na de pitstop waar een wiel niet goed vast bleek te zitten. Het gevecht voorin ging tussen beide BMW M4 Silhouettes van JR Motorsport en de Porsche van Lamster/Wijtzes. Het was echter de auto van Sluys/Schouten die ver van de rest wist weg te rijden en met snelle rondetijden op ruim 35 seconden voorsprong de finish wist te halen.

In de Supersport klasse waren de monteurs van vader en zoon Van Loon die tot diep in de nacht bezig waren de auto weer in orde te maken na het euvel op de zaterdag met de brandblusser. Daarin zie je dat hard werken loont! Met vertrouwen op een natte baan en goede afstelling van de auto reden zij naar een derder plaats in hun klasse. Weer waren het de Leon Cupra TCR auto’s die het podium compleet maakte. Nu waren De Borst/Van Oord die op plek twee stonden en Rene Steenmetz die een ijzersterke race reed op de hoogste tree zijn beker in ontvangst mocht nemen.

De Borst: "We startte de race op regenbanden achter en slicks voor. Al gauw merkte ik dat het niet de beste keuze was. Je zag de rest meer grip hebben op een nog net te natte baan. Jammer, maar een tweede plaats is ook super!"

Ook in de tweede race waren de verschillen klein in de sportklasse. Dit maal ging het seconden duel tussen de Alfa Romeo 147 van Van der Voort/Van der Sloot en de Renault Clio van Nieman. Nieman wist het gat tot 4 seconden dicht te rijden, maar kwam net te kort op de finish. Voor de derde plek was het gevecht wat spannender. Bart Drost in zijn nieuwe Renault Clio kon in de loop van de race steeds meer het tempo vinden, maar moest zich op 1,5 seconde de meerdere erkennen voor de Peugeot RCZ Cup van Voet/Van den Broeck.

De volgende race voor de Supercar Challenge powered by Hankook zal gereden worden op het Circuit van Zandvoort. Samen met de eerste race van de Ford Fiesta Trophy zullen zij tijdens de Jumbo Race Dagen uitmaken wie er op de hoogste tree van het podium mag staan.

  • Cm's meten bij finish Supersport 1 divisie!

    21-05 Cm's meten bij finish Supersport 1 divisie!

  • Groot startveld tijdens de Jumbo Racedagen

    13-05 Groot startveld tijdens de Jumbo Racedagen

  • Kalender GT&Prototype Challenge bevat definitief 5 evenementen!

    1-05 Kalender GT&Prototype Challenge bevat definitief 5 evenem ...

  • BS-RACING TEAM GENOMINEERD VOOR RABO CLUBKAS CAMPAGNE!

    9-05 BS-RACING TEAM GENOMINEERD VOOR RABO CLUBKAS CAMPAGNE!

  • Fraaie opening seizoen 2018 voor BS Racing

    24-04 Fraaie opening seizoen 2018 voor BS Racing

  • Degelijke seizoensopener voor Verhagen en Meijer

    19-04 Degelijke seizoensopener voor Verhagen en Meijer

Jaarboek 2017