LAATSTE NIEUWS

KALENDER EN INSCHRIJFFORMULIEREN SEIZOEN 2017

  • Artikel is geplaatst op: 19-12-16

Nu de kalender voor de Supercar Challenge als ook de GT&Prototype Challenge bekend is, is het nu tijd om in te schrijven! 

De Supercar Challenge is ingedeeld in 4 divisies:
1. GT: meer dan 3.4 Kg/Hp
2. Supersport 1: meer dan 4.1 Kg/Hp – maximum 6 cilinders
3. Supersport 2: meer dan 4.8 Kg/Hp
4. Sport: meer dan 5.6 Kg/Hp – maximaal 2.500cc max 4 cilinders

Voor de Supercar Challenge staat het volgende op het programma;
- 8 Race weekenden in: Nederland, België, Duitsland, Engeland en Oostenrijk
- Free Practices op vrijdag (Uitzondering op Brands Hatch)
- Gescheiden kwalificaties GT’s & Toerwagens
- Race 1 op zaterdag (60 minuten + 1 lap)
- Race 2 op zondag (60 minuten + 1 lap)

KLIK HIER VOOR DE KALENDER VAN DE SUPERCAR CHALLENGE 2017

Het regelement is o.a. aangepast op de volgende punten:
- Aangepast gewicht pk-verhoudingen, 4 divisies
- Tijdens races gescheiden pitstop window
- Puntentelling aangepast
- Maximaal 30 resultaat seconden

In totaal is er voor de Supercar Challenge in seizoen 2017 ongeveer 32 uur tracktime in het inschrijfgeld inbegrepen.

Op basis van de FIA regels mogen we voor de Supercar Challenge, waar de GT’s en toerwagens rijden, op de meeste circuits maximaal 52 wagens starten, alleen op Spa geldt een maximum van 75 ivm de lengte van het circuit.  Dit betekent dat we, zoals enkele jaren geleden, een beperkt aantal startplaatsen beschikbaar hebben waarbij de rijders en teams die inschrijven en betalen voor het gehele seizoen voorrang krijgen. Eventuele rest startplaatsen zullen verdeeld worden onder gastrijders.

KLIK HIER VOOR HET INSCHRIJFFORMULIER VAN DE SUPERCAR CHALLENGE 2017

 

Vanaf 2017 staat er geheel nieuwe race klasse klaar om te gaan beginnen!

De GT&Prototype Challenge is ingedeeld in 4 klasses:
1. Divisie 1: GT en GT3’s met minimum van 500 HP en 1200 Kg
2. Divisie 2: P3 Prototype zoals Ligier, Ginetta en de Norma
3. Divisie 3: CN proto’s vanaf 2014, zoals de Norma, Wolf GB08, PRC2000 CC en de Praga R1T
4. Divisie 4: Radical SR3, Praga R1 and oudere CN modellen

Voor de GT&Prototype Challenge staat het volgende op het programma;
- 6 Race weekenden in: Nederland en België
- Free Practice op vrijdag
- Gescheiden kwalificaties
- Race 1 op zaterdag (60 minuten + 1 lap)
- Race 2 op zondag (60 minuten + 1 lap)

KLIK HIER VOOR DE KALENDER VAN DE GT&PROTOTYPE CHALLENGE

Tijdens de races van de GT&Prototype Challenge zijn er ook gescheiden pitwindows, wordt er gewerkt  met hetzelfde puntentelling systeem als de Supercar Challenge en zijn er per rijder ook maximaal 30 resultaatseconden te behalen. Meer informatie over de GT&Protype Challenge is terug te lezen in de reglementen.

In totaal is er voor de GT&Prototype Challenge in seizoen 2017 ongeveer 24 uur tracktime in het inschrijfgeld inbegrepen.

KLIK HIER VOOR HET INSCHRIJFFORMULIER VAN DE GT&PROTOTYPE CHALLENGE 2017

De inschrijving voor beide kampioenschappen staat open tot aan 31 januari 2017, daarna zullen we de eventuele restplaatsen verdelen en bevestigen. 

Mocht u na het lezen van deze informatie nog vragen hebben stuur dan een mail naar Dick van Elk: info@supercarchallenge.nl of bel: 0031- 78 65430200


Namens de gehele crew van de Supercar Challenge wensen wij u fijne Feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar!

  • Mooie strijd in laatste race van het seizoen / Febo Racing pakt kampioenschap

    22-10 Mooie strijd in laatste race van het seizoen / Febo Racin ...

  • Daniel en Henk de Jong winnen laatste race van de GT & Prototype Challenge

    22-10 Daniel en Henk de Jong winnen laatste race van de GT & Pr ...

  • Code rood situatie bepalend voor uitslag eerste race Supercar Challenge

    21-10 Code rood situatie bepalend voor uitslag eerste race Supe ...

  • Adriaenssens overwint in typisch Eiffel regenweer

    6-10 Adriaenssens overwint in typisch Eiffel regenweer

  • Overwinning voor Meijer op Spa-Francorchamps

    5-10 Overwinning voor Meijer op Spa-Francorchamps

  • Febo Racing pakt leiding in het kampioenschap

    5-10 Febo Racing pakt leiding in het kampioenschap

Jaarboek 2014