Geen geluk voor DSC-deelnemers met 24h ambities
Na de finish van de 6-uurs race van de Dutch Supercar Challenge waren er nog een viertal bolides die besloten om door te gaan voor de volledige 24h. Bij VeKa Racing had men besloten, nadat de #103 Ferrari al vroeg kapot was gegaan, om met de tweede Ferrari door te gaan voor de volledige 24h. Bij JR Motorsport besloot men om met beide BMW’s door te rijden en ook de Porsche van GHK Racing, met Gunther Raus, Erik Bruynoghe, Guy Verheyen, Johan Gitsels en Hans Verhelst.
Bij deze auto’s leek de Ferrari op voorhand een kanshebber op de overwinning. Het team reed een goede 6-uurs race en kon het gevecht met de koplopers uit de Belcar goed volgen. Na zes uur ging het echter al snel fout. Evenals bij de eerste Ferrari ging de motor van de auto kapot, waardoor het team na 232 ronden de auto in de pitbox moest parkeren.
Ook bij JR Motorsport was er veel technische malheur. Bij de BMW silhouette ging al vroeg in de race de motor kapot, waarna het team besloot om een volledige motorwissel te doen. Vier uur later ging de auto opnieuw de baan op, maar na een paar uur ging ook die tweede motor stuk. Met de tweede BMW van het team, die in januari nog met amper technische problemen een klasseoverwinning in de 24h van Dubai pakte, ging het niet veel beter. Maar liefst vier aandrijfassen en twee versnellingsbakken gingen stuk, en ook het differentieel ging nog een keer kapot. Wel haalde deze auto op een dertiende positie rijdend de finish, met 491 ronden in totaal.
De beste prestatie leverde de Belgische DSC-inschrijving van GHK Racing. Ook zij kregen te maken met veel technische problemen maar slaagden erin om in totaal nog 610 ronden te rijden, goed voor een elfde plaats algemeen.
De winnaar van de 24h of Zolder 2011 werd de Audi R8 LMS GT3 van Team WRT, met achter het stuur de Belgen François Verbist, Enzo Ide, Bert Longin en de Nederlander Xavier Maassen. Zij legden in totaal 818 ronden af.