Drivers news

Febo Racing snelste tijdens race 2

11:36 24-06-2015

ZOLDER (België) – Op 20 en 21 juni werd de Zolder Superprix verreden op de Belgisch Limburgse omloop van Zolder-Terlaemen. De Supersport divisie van de Supercar Challenge gaf hier acte de présence voor hun volgende kampioenschapsronde. Martin de Kleijn en Dennis de Borst hadden geen makkelijk weekend, maar lieten duidelijk vooruitgang zien gedurende het weekend en reden de snelste ronde in race 2.

   

Race 1, zaterdag 20 juni
Febo Racing coureurs Martin de Kleijn en Dennis de Borst begonnen de eerste race vanaf de elfde positie. De tijdtraining werd verreden op het moment dat er een regenbui viel, waardoor P11 het maximale was. De mannen zetten tijdens de race die startplek om naar een negende positie. Die positiewinst kwam niet zonder slag of stoot tot stand. In de stint van Dennis gebeurde er veel, waarbij de auto zowel aan de voor- als achterkant schade opliep. Mede SEAT coureur Priscilla Speelman had een remprobleem, waardoor ze tegen de achterkant van Dennis aanreed en schade veroorzaakte. Helaas herkende Dennis het remprobleem, ook hij kampte ermee: “De eerste drie, vier ronden gingen heel goed, maar daarna kregen we remproblemen. Het pedaal zakt weg, we moeten kijken waar dat door komt. Later gleed ik over een oliespoor uit en toucheerde de vangrail met de voorkant. Afgezien van de remmen voelde de auto wel goed, maar door remproblemen kun je niet voluit gaan. We moeten kijken hoe we dat kunnen oplossen.”

Race 2, zondag 21 juni
De tweede race startte op een natte baan, desondanks kon Dennis goed meekomen met het groepje waarin hij zat. De remproblemen waren tijdens de tweede race opgelost, maar de natte baan veroorzaakte alsnog dat vertragen lastig was. Dennis miste hierdoor een paar keer een bocht. Om de gripproblemen op de natte baan zo goed mogelijk het hoofd te bieden en zoveel mogelijk van de opdrogende baan te profiteren, besloten de mannen tot een onconventionele bandenwissel. Dennis liet weten: “Ik heb de jongens geadviseerd om voor slicks te monteren en achter regenbanden te laten liggen. Dat pakte goed uit. Martin heeft in de tweede stint de snelste raceronde gereden! Voor de volgende race hopen we sneller te gaan door het gewicht van de auto te verlagen met carbondeuren. We zullen zien hoe het op Assen gaat.”