Supercar

Bas Schouten stapt in Wolf van Bas Koeten Racing

07:40 10-04-2014

Er is keihard gewerkt om de nieuwe GT Killer van Racingteam Venray voor de start van het Supercar Challenge seizoen in orde te krijgen, maar het optimaliseren en testen van deze Super GT kostte meer tijd dan beschikbaar was tot de Paasraces; de opening van het seizoen. Vanuit professioneel oogpunt en de ambities in Bas zijn racecarrière, werd besloten om alsnog te gaan voor de Wolf GB08 van Bas Koeten Racing. Deze wordt vanaf volgend weekend ingezet in de Superlights Divisie van de Supercar Challenge.

Een stoeltje in de Wolf GB08 Sports Prototype werd vanaf eind vorig seizoen al als een van de mogelijkheden gezien voor seizoen 2014, maar in eerste instantie viel de keuze toch op de GT Killer, omdat Bas daarmee meteen een klasse hoger in de SCC zou belanden dan waar hij afgelopen seizoen met de BMW 1-serie uitkwam en zich op die manier richting het GT circuit kon begeven. “Ook de Superlights zijn een geweldige keuze met oog op een internationale carriere in de autosport”, aldus Guy Trigallez, zaakwaarnemer van Bas. “Deze divisie biedt heel mooie openingen richting de LMP-klasse”.

De 19-jarige Bas Schouten is ontzettend blij met de Wolf, omdat hij weet dat de wagen optimaal getest is en daarmee helemaal klaar om het allerbeste uit zichzelf te kunnen halen. “Het voelt heel goed en vertrouwd om weer in een auto van Koeten te mogen stappen. Wij, West-Friezen onder elkaar, gaan allemaal vol gas!”

Bas Koeten ontvangt de coureur met open armen. “We vinden het geweldig dat Bas weer komt rijden bij ons. Hij is hier al jaren kind aan huis en daarmee eigenlijk een onderdeel van onze race- familie. Hij heeft heel waardevolle ervaring opgedaan in bijvoorbeeld de Formule Ford en de Radical. Nieuw voor hem is een auto met zoveel downforce als onze Wolf, maar daarin gaan we natuurlijk de allerbeste begeleiding bieden”.

De Wolf GB08 is voorzien van een koolstofvezel monocoque. Deze is gekoppeld aan een betrouwbare, atmosferische Honda 2.0 liter motor en een oerdegelijke sequentiële Sadev versnellingsbak met paddleshift. De auto is van Italiaanse makelij en werd in 2013 gebouwd door Wolf Racing Cars.